Wods

Wat is een WOD?

Een CrossFit training bevat als kern de zogenaamde WOD. Dit staat voor ‘Workout Of the Day’. Elke WOD is anders, zodat je nooit dezelfde training uitvoert. Door met verschillende oefeningen, combinaties of intensiteit te trainen is de WOD elke keer anders. Constant gevarieerd, zoals de CrossFit filosofie het beschrijft. De opbouw van de les begint met de Warming Up, gevolgd door een Skill of Strength gedeelte en afgesloten met de WOD. Natuurlijk kan dit soms veranderen, maar dit is wel de rode lijn.

De lessen worden begeleid door een Level 1 Crossfit gecertificeerd Trainer. In het rooster kun je zien wanneer de lessen gepland staan, dit is ook terug te vinden in de inschrijfapp. Dit werkt erg gemakkelijk, kies een les die je mee wilt doen, kijk of er plek genoeg is, klik daarna op inschrijven. Mocht er nou geen plek vrij zijn in de les dan is het ook mogelijk jezelf op de wachtlijst te zetten, je zult dan een mailtje ontvangen zodra iemand zich uitschrijft voor de les.

Het rooster is 1 week vooruit te plannen, mocht je toch besluiten niet te komen dan heb je tot 6 uur voor aanvang van de les de tijd om je uit te schrijven. So sign up and enjoy!

Weightlifting

Onze box biedt je ruimte, rust, progressie, gezelligheid en een goede sfeer.

Tijdens de Weightlifting lessen brengt Sarah je alle fundamentals bij met betrekking tot de Clean and Jerk en de Snatch. Het draait niet om het gewicht, maar om de juiste techniek. Er wordt veel aandacht besteed aan een correcte en juiste uitvoering. Dit alles met de insteek om tijdens de WODs met een juiste techniek en uitvoering mee te draaien

Open Gym

Vrije trainingsruimte

In de Open Gym ruimte vindt je alle materialen om je eigen schema bij te houden, even lekker een vrije training te draaien of gewoon wat gewicht te verplaatsen.

Crossfit Teens

Wat is Crossfit Teens?

Het CrossFit Teens programma is een verlengstuk van de normale lessen, enkel dan gericht op tieners. Op deze manier worden tieners niet alleen sterker, maar zeker ook fitter. Daarnaast wordt er veel aandacht besteed fundamentele bewegingen en motorische standaarden.

De Workout of The Day (WOD) bevat verschillende onderdelen waarin krachttraining wordt gecombineerd met conditietraining. Daarnaast worden de 9 fundamentele CrossFit oefeningen aangeleerd: air squat, front squat, overhead squat, shoulder press, push press, push jerk, deadlift, sumo deadlift high pull en medicine ball clean. Er worden hierbij lichte barbells of kettlebells gebruikt.

De Teens lessen worden altijd begeleid door een gekwalificeerd Crossfit Coach. De groepen zijn zo ingericht dat iedere tiener zijn of haar stukje persoonlijke aandacht ontvangt. Een CrossFit training bevat als kern de zogenaamde WOD. Dit staat voor ‘Workout Of the Day’. Elke WOD is anders, zodat je nooit dezelfde training uitvoert. Door met verschillende oefeningen, combinaties of intensiteit te trainen is de WOD elke keer anders. Constant gevarieerd, zoals de CrossFit filosofie het beschrijft. De opbouw van de les begint met de Warming Up, gevolgd door een Skill of Strength gedeelte en afgesloten met de WOD. Natuurlijk kan dit soms veranderen, maar dit is wel de rode lijn.

Kids Crossfit

Wat is Crossfit Kids?

CrossFit Kids zijn lessen waarbij spelenderwijs kennis wordt gemaakt met crossfit. De focus ligt op goed bewegen, moterieke vaardigheden, en de basis oefeningen. Dit wordt op een speelse en soms competitieve manier gedaan. Op deze wijze ontwikkelen kinderen een stevige basis voor een fit, gezond en actief leven.

Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat kinderen plezier vinden in sporten.

Het CrossFit trainingsprogramma voor kinderen is schaalbaar voor ieder kind, ongeacht leeftijd of ervaring. Er zal altijd een gecertificeerde coach aanwezig zijn bij de Kids lessen. Ook hier worden de lesgroepen niet te groot zodat elk kind zijn of haar stukje persoonlijke aandacht krijgt.